Ovenia johtaa toimitilapalveluja Cargotecin Tampereen toimipisteessä

Ovenia johtaa toimitilapalveluja Cargotecin Tampereen toimipisteessä

Ovenia vastaa toimitilajohtamisesta Cargotecin Tampereen toimipisteessä. Cargotecille tuotetaan monipuolisia kiinteistö- ja yrityspalveluja. Tampereen toimipisteen palvelujen lisäksi Ovenia vastaa aulapalveluista Cargotecin pääkonttorissa Helsingissä.

– Ovenia on johtanut palveluja Cargotecin toimitiloissa joulukuusta 2012 lähtien. Palveluihin kuuluu kaikkea tilamuutoksista ja teknisestä manageerauksesta aina käyttäjä- ja yrityspalveluihin. Asiakkaalla on yksi selkeä yhteyspiste, joka vastaa kaikista toimitilajohtamisen palveluista, kertoo  johtaja Jere Kilpi Oveniasta.

Cargotec on lastinkäsittelyratkaisujen toimittaja, jonka tuotteita käytetään tavaravirtojen solmukohdissa ympäri maailmaa.

Monipuolisten palvelujen kehittämistä yhteistyössä

– Ulkoistimme kiinteistön ylläpidon palvelut vuonna 2012, jolloin muutimme nykyiseen,  Tampereen Ruskon teollisuusalueella sijaitsevaan kiinteistöön. Ovenia voitti kilpailutuksen, ja valitsimme yhdessä palveluntuottajat, kertoo Cargotec Finland Oy:n kiinteistöjohtaja Kauko Autio.

Ovenian johtamiin palveluihin kuuluvat muun muassa aulapalvelut, kulunvalvonta, jätehuolto, jätelajittelun seuranta ja raportointi, ulkoalueiden hoito sekä kiinteistöturvallisuus.  Ovenia vastaa myös lämpö- ja sähköenergiankäytön seurannasta ja energiatehokkaasta ohjauksesta, joka sisältää kiinteistön ilmastoinnin ja valaistuksen optimoinnin. Lisäksi Ovenia osallistuu toimitilapalvelujen budjetin laadintaan ja seuraa sen toteutumista sekä vastaa tarvittavista korjaavista toimenpiteistä.

Cargotec on kiinteistössä pitkäaikaisvuokralaisena. Ovenia hoitaa yhteydenpidon kiinteistössä alivuokralaisina toimiviin yrityksiin, joita ovat muun muassa Etteplan, Decens sekä Mehiläinen.

Aulapalveluille keskiarvosanaksi 4,5

Jo kaksi vuotta jatkunut yhteistyö Cargotecin ja Ovenian välillä on johtanut hyviin tuloksiin.

– Yhteistyö on lähtenyt sujuvasti käyntiin, ja toimintaa kehitetään yhdessä. Toimintaa seurataan systemaattisesti, ja pidämme yhdessä Ovenian edustajien kanssa palavereja neljä kertaa vuodessa, kertoo Kauko Autio.

Yhteistyön toimivuudesta kertovat myös Tampereen Cargotecin toimipisteessä teetetyn tuoreen käyttäjätyytyväisyystutkimuksen tulokset. Erityisen tyytyväisiä oltiin aulapalveluihin, jotka saivat keskiarvosanaksi 4,5. Kiitosta saivat etenkin asiakaspalvelu, palvelualttius sekä vieraiden vastaanotto. Asiakaspalvelijoita kuvailtiin ystävällisiksi, iloisiksi ja asiantunteviksi.

– Aina saa hyvää asiakaspalvelua, kuvailee käyttäjätyytyväisyystutkimukseen osallistunut tyytyväinen cargotecilainen.